Saturday, April 7, 2018

ဝင့္ၾကြားလိုစိတ္ေၾကာင့္ ယိုင္နဲသြားတဲ့အိမ္ေထာင္ေရး (၂)

ကိုယ့္ရဲ႕လိမ္ညာမႈေတြပိရိေအာင္ ကၽြန္မကိုယ့္ကၽြန္မ အရင္ညာရပါေတာ့တယ္။ ၁၅ႏွစ္အရစ္က်ေငြေပးသြင္းရလည္း ကၽြန္မေျပာတဲ့ရပ္ကြက္က အိမ္တစ္လံုးကိုေတာ့ ရေအာင္ဝယ္မယ္လို႔ ကိုမ်ဳိးမင္းကို ကၽြန္မေျပာလိုက္တယ္။ အိမ္ေဟာင္းပဲျဖစ္ေနပါေစ.. ဝယ္ကိုဝယ္မွရမယ္။

အိမ္ၿခံေျမေရာင္းဝယ္ေရးဖုန္းနံပါတ္ကုိ အဆင္သင့္ေတြ႔တာနဲ႔ ကၽြန္မခ်က္ခ်င္းဆက္သြယ္လိုက္ပါတယ္။ အလ်င္စလိုေရာင္းထြက္ခ်င္ေနတဲ့ အဲဒီအိမ္ရဲ႕တည္ေနရာက ကၽြန္မနဲ႔ အရမ္းသင့္ေတာ္ပါတယ္။ အခန္းသံုးခန္းပါတဲ့အိမ္ျဖစ္တဲ့အျပင္ တျခားအိမ္ေဟာင္းထက္လည္း ေစ်းနိမ့္ပါတယ္။




ကၽြန္မအေျပာကို ကိုမ်ဳိးမင္းမလြန္ဆန္ႏိုင္ေတာ့ ဂဏန္းတြက္စက္တစ္လံုးနဲ႔ အိမ္မွာစုထားသမွ်ကို တြက္ခ်က္ၾကည့္ေနပါတယ္။ အိမ္ေဟာင္းကိုဝယ္ၿပီး ျပန္ျပင္ခရယ္၊ ေငြတစ္ဝက္အရင္ေခ်ဖို႔အတြက္ရယ္က ကၽြန္မတို႔မွာ႐ွိတဲ့ေငြနဲ႔ ေလာက္ပါတယ္။ အရစ္က်ေခ်ရမယ့္ ဘဏ္ေခ်းေငြအတြက္လည္း ကၽြန္မတို႔ကိုက္ညီပါတယ္။ အိမ္က နည္းနညး္ပါးပါးျပင္ၿပီးတာနဲ႔ ေျပာင္းေနလို႔ရေနပါၿပီ။ ကၽြန္မရင္ထဲ စို႔ေနတဲ့အလံုးက ခုမွက်သြားပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ ဘယ္သူက ဘယ္မွာေနလဲလာေမးရင္ ကၽြန္မရင္ေကာ့ၿပီး ေျဖလို႔ရပါၿပီ။

စည္သူစိုးက မၾကာခဏဆိုသလို ကၽြန္မကိုဆက္သြယ္လာပါတယ္။ ကၽြန္မမွာ အိမ္ေထာင္႐ွိၿပီမို႔ မၾကာခဏေတြ႔ဖို႔မသင့္ေၾကာင္း သူ႔ကိုေျပာပါတယ္။ ေယာက္်ားကလည္း ကၽြန္မအေပၚအရမ္းေကာင္းတာမို႔ ဒီ့အတြက္နဲ႔ အထင္မလဲြေစခ်င္ပါဘူး။ အဓိကအခ်က္ကေတာ့ ကၽြန္မလိမ္ထားသမွ် ေပၚမွာကိုပဲ ကၽြန္မကပိုေၾကာက္ေနခဲ့တာပါ။ ကၽြန္မဘဝသာယာေနေၾကာင္းကို သက္ေသျပခ်င္လို႔ ကၽြန္မအျမန္ဖာေထးေနပါတယ္။

အိမ္ေထာင္ပရိေဘာဂကို ကၽြန္မအသစ္ေတြခ်ည္း ဝယ္မွာပါ။ အဝတ္ဘီ႐ိုကို ဥေရာပစတိုင္လ္၊ ျပတင္းေပါက္ကို သံဇကာေတြနဲ႔၊ တံခါးေပါက္က ၾကည့္ရတာ နည္းနည္းပံုတံုးတာမို႔ လဲရမွာပါ။ အိမ္သံုးလွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေတြအကုန္လံုး လွတာခိုင္တာေတြနဲ႔ အကုန္အသစ္ေျပာင္းလိုက္မွာပါ။ ကၽြန္မရဲ႕အစီအစဥ္နဲ႔ လဲမယ့္အရာအားလံုးကို စာရင္းလုပ္ၿပီး ကိုမ်ဳိးမင္းကိုျပလိုက္ပါတယ္။ သူၾကည့္ၿပီး လန္႔သြားပါတယ္။

“အိမ္ေဟာင္းဆိုေတာ့ နည္းနည္းပါးပါးျပင္႐ံုပဲဆို.. ခုဒီဟာေတြက သိန္း၁ဝဝ၊ ၂ဝဝ ေလာက္ကုန္မွာပဲ”
အခုမျပင္လည္း ေနာင္ျပင္ရမယ့္အတူတူ တစ္ခါတည္းအေကာင္းစားေတြဝယ္ထည့္လိုက္ေတာ့ ေနာက္မျပင္ရေတာ့ဘူးေပါ့လို႔ ကၽြန္မခၽြဲႏဲြ႔ေျပာလိုက္တယ္။

“ပိုက္ဆံ ဘယ္မွာလဲ.. အိမ္ဝယ္လိုက္ကတည္းက ငါတို႔ေငြၾကပ္ေနၿပီ။ ၿပီးေတာ့ လတိုင္းအရစ္က်ေငြသြင္းရဦးမယ္၊ သမီး ပညာေရးအတြက္ ေငြလိုဦးမယ္၊ အဲအခ်ိန္က်ရင္ ဘယ္နားသြားယူမလဲ”
“အဲဒီအခ်ိန္ေရာက္ရင္ အလိုလိုျဖစ္သြားမွာပါ။ ကိုမ်ဳိးမင္းအစ္ကိုက သူေ႒းပဲ.. သူ႔ဆီေခ်းၾကည့္ပါလား.. ကၽြန္မလည္း ကၽြန္မမိဘဆီ နည္းနည္းေခ်းလိုက္မယ္။ သူတို႔ပင္စင္ေၾကးေတြ တိုးလာၿပီ။ သူတို႔က အသံုးမလိုေသးဘူး”
“ဒီေငြေတြကလည္း ျပန္ဆပ္ရမွာေလ… အတူတူပဲမဟုတ္လား”
“ဘာလဲ… ႐ွင္က ကၽြန္မတို႔တစ္မိသားစုလံုးကို တစ္သက္လံုး ဒီအိမ္စုတ္ထဲမွာပဲ ေနေစခ်င္တာလား.. စားဝတ္ေနေရးအရည္အေသြးကို ျမင့္လိုက္ေတာ့ ဘာျဖစ္သြားမွာမို႔လဲ”
မ်က္ႏွာလိုမ်က္ႏွာရနဲ႔ ပိုက္ဆံေခ်းဖို႔ ကိုမ်ဳိးမင္းမရဲေတာ့ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္လိုက္ေခ်းေတာ့တယ္။ ပစၥည္းဝယ္၊ အိမ္ျပင္၊ အိမ္ေထာင္ပရိေဘာဂဝယ္၊ အိမ္သံုးပစၥည္းဝယ္တာေတြအားလံုးကို ကၽြန္မကိုယ္တိုင္လုိက္လုပ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးတီဗီြဝယ္ခ်ိန္မွာေငြလိုလို႔ သူဇာ့ဆီမွာ ကၽြန္မေခ်းလိုက္ရေသးတယ္။ ဟိုဟိုဒီဒီ သိန္းတစ္ရာေက်ာ္ေလာက္ေခ်းၿပီး အိမ္ၿပီးသြားေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ေျပာင္းေနလိုက္တယ္။

တစ္ခုခုလိုေနေသးတယ္လို႔ ကၽြန္မထင္ေနတုန္းပါပဲ.. ဟုတ္တယ္.. အိမ္ကားတစ္စီးလိုတယ္။ ဒါကိုေတာ့ ကိုမ်ဳိးမင္းကို ကၽြန္မ မေျပာေတာ့ဘူး။ ေျပာရင္လည္း သူက သေဘာတူမွာမဟုတ္ပါဘူး။
ကၽြန္မတို႔ေျပာင္းေနတဲ့ရပ္ကြက္က ဝင္ေငြအလယ္အလတ္႐ွိသူေတြပါ။

ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္မ်က္ႏွာသာရေအာင္ ကၽြန္မရဲ႕ျပင္ဆင္မႈေတြကို ကၽြန္မဂ႐ုစိုက္ခဲ့ပါတယ္။ အဝတ္အစားေတြဝယ္၊ အလွျပင္ပစၥည္းေတြဝယ္ၿပီး ကိုယ့္လူေနမႈအဆင့္အတန္းကို ကၽြန္မတိုးျမင့္လိုက္ပါတယ္။ ကားမ႐ွိေသးေပမယ့္ ကၽြန္မဘတ္စ္ကားမစီးေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္မလည္းပိုက္ဆံ႐ွိသူပါလို႔ သက္ေသျပႏိုင္ေအာင္ အျပင္ထြက္တိုင္း တကၠစီငွားစီးလိုက္ပါတယ္။ သံုးေငြက အရင္ကထက္ ပိုျမင့္သြားေတာ့တယ္။ ေငြကုန္မယ့္အတူတူ ကုိမ်ဳိးမင္းနဲ႔ေသခ်ာေဆြးေႏြးၿပီး အိမ္ကားတစ္စီးေတာ့ရေအာင္ ဝယ္ဦးမယ္လို႔ ကၽြန္မေတြးလိုက္တယ္။

လက္ထဲကိုင္ထားတဲ့ ေခ်းေငြစာရင္းကိုၾကည့္ၿပီး ကိုမ်ဳိးမင္းမ်က္ႏွာက သုန္မႈန္ေနပါတယ္။
“ပိုက္ဆံလည္း မ႐ွိေတာ့ဘူး.. အေၾကြးကလည္းဆပ္ရမွာဆိုေတာ့ ဒါဟာ ကၽြန္မတို႔ကို ပိုအလုပ္လုပ္ဖို႔ တြန္းအားျဖစ္ေစၿပီေပါ့။ အခု ႐ွင္လုပ္ေနတဲ့အလုပ္က ေနရာၿမဲတယ္ဆိုေပမယ့္ တျခားဘာဝင္ေငြမွ မရဘူး။ ကၽြန္မတို႔ေခ်းထားတဲ့ေငြက ဘယ္ေတာ့က်မွ အေၾကဆပ္ႏိုင္မလဲ။ ဒီလိုလုပ္ပါလား ကိုမ်ဳိးမင္း… ႐ွင့္အစ္ကိုနဲ႔တိုင္ပင္ၿပီး သူနဲ႔အတူ စီးပြားတစ္ခုခုတဲြလုပ္ၾကည့္ပါလား… ဒီလိုဆို ပိုအဆင္ေျပမယ္ထင္တယ္”
“စီးပြားအတူတဲြလုပ္ခ်င္ေသးတယ္.. ဟုတ္လား… သူ႔ဆီမွာ ပုိက္ဆံေခ်းလို႔ သူ႔မ်က္ႏွာေၾကာက တင္းေနတဲ့ၾကားထဲ။ ေခ်းထားတဲ့ပိုက္ဆံကို ျမန္ျမန္ဆပ္ပါတဲ့.. တစ္ေန႔ကပဲ လာေျပာသြားၿပီးၿပီ။ စီးပြားအတူတဲြလုပ္ျဖစ္ေတာ့ေရာ ငါတို႔ေခ်းထားတဲ့ပိုက္ဆံကို သူက မဆပ္န႔ဲလို႔ေျပာမွာမို႔လား.. ကုန္သည္ပါဆိုမွ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းေတာ္တာမေတာ္တာေတြ တြက္ေနမွာမဟုတ္ဘူး”
ကိုမ်ဳိးမင္း ေဒါသထြက္ေနပါၿပီ။

“ဒါဆို ကၽြန္မတို႔ဘယ္လိုလုပ္မလဲ.. အခု ေငြၾကပ္ၿပီေလ”
“ဒီလိုေငြၾကပ္ေအာင္ နင္ကိုယ္တိုင္လုပ္ခဲ့တာ။ အဲဒီအိမ္ မဝယ္မေနရ၊ ပရိေဘာဂအသစ္မဝယ္မေနရ၊ ပစၥည္းအေကာင္းစားေတြ မဝယ္မေနရလို႔သာ နင္မလုပ္ခဲ့ရင္ ငါတို႔ဒီေလာက္ၾကပ္မလား..”
ပိုက္ဆံေၾကာင့္… ဒါဟာ လက္ထပ္ၿပီးေနာက္ ကိုမ်ဳိးမင္းနဲ႔ကၽြန္မ ပထမဆံုးအႀကိမ္ အႀကီးအက်ယ္ရန္ျဖစ္တဲ့အႀကိမ္ပါပဲ။ အပိုဝင္ေငြရေအာင္ အလုပ္သံုးခုလုပ္ဖို႔ ကၽြန္မဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ တျခားကုမၸဏီမွာ အခ်ိန္ပိုင္းစာရင္းကိုင္လိုမလို သူဇာ့ဆီမွာ ကၽြန္မနားစြင့္ေနမိတယ္။ သူဇာကေတာ့ ကၽြန္မပင္ပန္းမွာစိုးလို႔ မလုပ္ဖို႔တားပါေသးတယ္။ ကိုမ်ဳိးမင္းက ကၽြန္မကို ဂ႐ုစိုက္သလိုမစိုက္သလိုျဖစ္ေနၿပီမို႔ ကၽြန္မအသံုးစရိတ္အတြက္ အလုပ္ၿပီးခ်ိန္ အခ်ိန္ပိုင္းအလုပ္ ကၽြန္မလုပ္လိုက္ပါတယ္။
ညပိုင္းအိမ္မွာေနၿပီး ကၽြန္မအလုပ္ဆက္လုပ္ပါတယ္။ သမီးစုစုက အၿငိမ္မေနေတာ့ပါဘူး။ စာၾကည့္ခန္းထဲ ေျပးဝင္လိုက္ ေျပးထြက္လိုက္လုပ္ေနပါတယ္။ စုစုကိုထိန္းဖို႔ ကိုမ်ဳိးမင္းကို ကၽြန္မေျပာေတာ့ သူက ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္သလိုေနၿပီး
“ဒီေလာက္ပင္ပင္ပန္းပန္းလုပ္ေနတာ ဘာအတြက္လဲ.. နင္ရဲ႕ဝင့္ၾကြားလိုစိတ္အတြက္ပဲ မဟုတ္လား.. ခုေတာ့ အရသာသိၿပီမဟုတ္လား”လို႔ ဆိုပါတယ္။

ကိုမ်ဳိးမင္းစကားက ကၽြန္မအ႐ႈိက္ကိုထိပါတယ္။ ကၽြန္မခံရခက္ေပမယ့္ ဒါေတြဟာ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ဖန္တီးခဲ့တာမို႔ ကၽြန္မဘာတတ္ႏိုင္ေတာ့မလဲ…
ႏွစ္ဝက္ေလာက္ၾကာေတာ့ ကိုမ်ဳိးမင္းအစ္ကိုက ေငြမလည္လို႔ ေခ်းထားတဲ့ေငြ အျမန္ျပန္ဆပ္ပါလို႔ ဆိုလာပါတယ္။ ကိုမ်ဳိးမင္းက တတြတ္တြတ္႐ြတ္လို႔ မၿပီးႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
“ၾကည့္.. အခုေတာ့ အဲဒီပိုက္ဆံေတြ ဘယ္နားသြားယူမလဲ… ငါတို႔ လတိုင္း အိမ္ခန္းခလည္းသြင္းရဦးမယ္.. ၿပီးေတာ့….”
“ကၽြန္မအႀကံထုတ္ဖို႔ အခ်ိန္ေပးပါဦး… ကၽြန္မလည္း ဝင္ေငြပိုရေအာင္ အလုပ္ေတြပိုလုပ္ေနတာပဲ.. ႐ွင္က ဘာျဖစ္ခ်င္တာတုန္း..” ကိုယ့္အမွားမွန္းသိေပမယ့္ ကၽြန္မသည္းမခံႏိုင္ဘဲ ေအာ္ဟစ္လိုက္မိတယ္။
အဲဒီေနာက္ သူ႔အစ္ကိုဆီေခ်းထားတဲ့ေငြကို သူဇာ့ဆီမွာနည္းနည္း၊ ကၽြန္မမိဘဆီမွာနည္းနည္းေခ်းၿပီး ဆပ္ေပးလိုက္ေတာ့တယ္။ သူငယ္ခ်င္းအရင္းက ကိုယ့္ေယာက္်ားထက္အားကိုးရေတာ့ ကိုမ်ဳိးမင္းကို ကၽြန္မစိတ္ကုန္လာခဲ့ေတာ့တယ္။

ေငြေရးေၾကးေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကိုမ်ဳိးမင္းနဲ႔ကၽြန္မအေျခအေနက ဆိုးသထက္ဆိုးလာခဲ့တယ္။ ကၽြန္မအေပၚၾကည့္တဲ့ သူ႔မိဘ၊ သူ႔အစ္ကိုတို႔ရဲ႕အျမင္ကလည္း ေျပာင္းလာခဲ့တယ္။ လိမၼာပါးနပ္နဲ႔ေခၽြးမက ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ကိုယ့္အထြာကို မသိရတာလဲလို႔ သူတို႔ကေျပာပါတယ္။

အခု ကၽြန္မအေျခအေနက ေတာ္ေတာ္ၾကပ္တည္းေနပါတယ္။ စိတ္ဖိအားလည္း မ်ားလြန္းပါတယ္။ ဒါေတာင္ ကၽြန္မက ေနထိုင္မႈအရည္အေသြးကို နိမ့္မခ်ခ်င္ခဲ့ပါဘူး။ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး႐ွိၿပီး မယားခ်စ္တတ္တဲ့ကိုမ်ဳိးမင္းဟာ ေငြေရးေၾကးေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္မနဲ႔ရန္ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔လည္း ကၽြန္မ မထင္ခဲ့မိပါဘူး။ အခုေတာ့ သူနဲ႔ကၽြန္မရဲ႕အေျခအေနက ေတာ္ေတာ္ဆိုးေနပါၿပီ။

သူဒီလိုဆက္ေနသြားႏိုင္မယ္လို႔ ကၽြန္မမထင္ပါဘူး။ မေတာ္တဆ ကြာ႐ွင္းလိုက္ရင္ေရာ.. ႀကီးေလးတဲ့အေၾကြးနဲ႔ အိမ္အရစ္က်ေငြေတြကို ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္း ဘယ္လိုေပးဆပ္ႏိုင္မလဲ။
ကၽြန္မတို႔ကြာ႐ွင္းလိုက္ရင္ သမီးစုစုကေရာ ဘယ္လိုျဖစ္သြားမလဲ။ ဒီျပႆနာေတြက ကၽြန္မကို အိပ္မရေအာင္ႏွိပ္စက္ေနပါၿပီ။ ကၽြန္မစိတ္က ပိုပို႐ႈပ္ေထြးလာၿပီး ကၽြန္မရဲ႕အိမ္ေထာင္ေရးက ဘယ္ကိုဦးတည္သြားမလဲဆိုတာကို ကၽြန္မ မေျပာတတ္ေတာ့ပါဘူး။

****
လူ႔ေဘာင္လူ႔ေလာကမွာ ႐ွင္သန္ေနထိုင္ရင္ တျခားသူနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီး ေဝဖန္ပိုင္းျခားတတ္ၾကတာက သဘာဝပါ။ ဒီလို ေဝဖန္ပိုင္းျခားမႈေတြက လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါကို အေမရိကန္စိတ္ေဗဒပညာ႐ွင္ Festinger က ဒီလိုႏႈိင္းယွဥ္မႈျဖစ္စဥ္ကို Social comparison လို႔သတ္မွတ္ပါတယ္။

အေျခအေနခ်င္းတူတဲ့လူနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္တာက အမွားကင္းတဲ့ႏႈိင္းယွဥ္နည္းပါ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ကိုယ့္ထက္အေျခအေနျမင့္၊ ပိုျမင့္သူေတြနဲ႔ႏႈိင္းယွဥ္တာကို ႏွစ္သက္ၾကပါတယ္။ ကိုယ္ကအားမသန္လည္း ကိုယ့္ထက္သာတဲ့လူနဲ႔ ၿပိဳင္ခ်င္ၾကတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ဝင္ၾကြားမႈ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္ရဲ႕မိမိကိုယ္ကိုယ္ေလးစားစိတ္ကို ထိန္းသိမ္းလိုၾကတယ္။ ဒီလိုအျပဳအမူကို “ခိုင္းႏႈိင္းျခင္း” လို႔ေခၚတယ္။ ဒီလိုႏႈိင္းယွဥ္ခိုင္းႏႈိင္းရတဲ့အေၾကာင္းရင္းက ဝင့္ၾကြားလိုစိတ္ကေန လာတာျဖစ္တယ္။
ရည္းစားေဟာင္း စည္သူစိုးနဲ႔ျပန္ဆံုေတာ့ သိဂႌခ်ဳိရဲ႕မိမိကိုယ္ကိုယ္ေလးစားစိတ္ကို ထိုးႏွက္မိသြားတယ္။ အေၾကာင္းက စည္သူစိုးရဲ႕ဘဝက သူထင္သလို ဆင္းရဲမဲြခ်ာမေနဘဲ သူ႔ထက္သာေနခဲ့လို႔ျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္ဂုဏ္ကိုထိန္းထားခ်င္ၿပီး သူ႔ရဲ႕သာမန္ဘဝကို စည္သူစိုးနဲ႔ သူ႔အေပါင္းအသင္းေတြ မသိမျမင္ေစခ်င္လို႔ သိဂႌခ်ဳိဟာ သူ႔ဘဝလူေနမႈအဆင့္အတန္းကို လိမ္ညာေရးဆဲြခဲ့ေတာ့တယ္။ ဒီလိုလိမ္ညာႏိုင္ဖို႔ ဟိုလူဆီပိုက္ဆံေခ်း ဒီလူဆီပိုက္ဆံေခ်းနဲ႔ ေနအိမ္စီးပြားေရးကို ၾကပ္တည္းေအာင္၊ လင္မယားၾကား မသင့္ျမတ္ေအာင္လုပ္မိေတာ့တယ္။

ကိုယ္ေငြေၾကးမျပည့္စံုတာကိုသိသိနဲ႔ စားဝတ္ေနေရးမွာ စည္သူစိုးကို သူအ႐ႈံးမေပးခ်င္ခဲ့ဘူး။ ဒါဟာ ဝင့္ၾကြားလိုစိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္လာတဲ့ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈျဖစ္တယ္။ ဒီလိုယွဥ္ၿပိဳင္မႈက သူ႔ကိုေမာပန္းေစသလို သူ႔မိသားစု၊ သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြကိုပါ ႏႊယ္ငင္ေစေတာ့တယ္။ ဒီ့အတြက္ သူအမ်ားႀကီး ျပန္ေပးဆပ္ရမွာပါ။
ကိုမ်ဳိးမင္းနဲ႔ သူရဲ႕အေျခအေနက အေကာင္းဘက္ေရာက္ေအာင္ ျပန္ဖာေထးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဝင့္ၾကြားလိုစိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္လာတဲ့ အက်ဳိးဆက္ဆိုတာကိုသိရင္ ဝင့္ၾကြားလိုစိတ္ကိုခ်ဳိးႏွိမ္ၿပီး အရင္လို ဘဝကိုလက္ေတြ႔က်က် ျဖတ္သန္းႏိုင္ပါတယ္။

မိဘ၊ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြတိုရဲ႕ ခံစားခ်က္ကိုလည္း သိတတ္ရမွာပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕ဝင့္ၾကြားလိုစိတ္နဲ႔ သူ႔တို႔ကို စိတ္ဖိအားေတြမေပးမိဖို႔ လိုပါတယ္။ ဝင့္ၾကြားလိုစိတ္႐ွိသူက သူကိုယ္တိုင္အတြက္ပဲ ျမင္တတ္ၾကတယ္။ တျခားလူကို အ႐ႈံးမေပးလိုစိတ္နဲ႔ ကိုယ့္မိသားစု၊ ကိုယ့္ခ်စ္သူ၊ ကိုယ္မိတ္ေဆြေတြကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈမိတတ္ၾကတယ္။ မိသားစု၊ သူငယ္ခ်င္း၊ လင္ေယာက္်ားအေပၚထားတဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတြက အျပင္ပန္းထက္ ပိုအေရးပါတယ္ဆိုတာကို သိဂႌခ်ဳိတစ္ေယာက္ နားလည္သင့္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ ဒါေတြကိုဆံုး႐ႈံးရင္ အဖိုးတန္ရတနာေတြကို ဆံုး႐ႈံးတာထက္ဆိုးပါတယ္။

ဝင့္ၾကြားမႈေၾကာင့္ျဖစ္လာမယ့္အက်ဳိးဆက္က ႐ွည္လ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႀကီးေလးတဲ့ေပးဆပ္မႈေတြ ျပန္ေပးဆပ္ရပါတယ္။

အျပင္ပန္းအလွတရားထက္ ကိုယ္တတ္ႏိုင္စြမ္းက ပိုအေရးပါပါတယ္။ တိုက္တာႀကီးမွာေန၊ အဆင့္အတန္းျမင့္ျမင့္ ျပင္ဆင္ဝတ္စား၊ အေကာင္းစားေတြသံုးတာက တျခားလူရဲ႕ေလးစားမႈကို ခံယူဖို႔အတြက္ အေရးမပါပါဘူး။ ကိုယ္ပိုင္အရည္အခ်င္း၊ ကိုယ္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မႈ၊ ကိုယ္ရဲ႕စြမ္းအားကမွ အေရးပါပါတယ္။ အဓိကအခ်က္က မိမိကိုယ္ကိုယ္ယံုၾကည္မႈ႐ွိဖို႔ပါပဲ။ အျပင္ပန္းျပင္ဆင္အားထုတ္မႈကို အတြင္းစိတ္ပ်ဳိးေထာင္မႈနဲ႔ ကိုယ္ခြန္အားအေပၚမွာပဲ ပိုသံုးသင့္ပါတယ္။ ဒါမွ လူတကာအားက်၊ ေလးစားသူျဖစ္မွာပါ။

တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းတဲ့စိတ္တစ္ခုနဲ႔ ကိုယ့္အထြာမွာေနထိုင္တတ္ဖို႔ က်င့္ႀကံရမွာပါ။ ကိုယ့္အၾကည့္ကို ကိုယ္ထက္စားဝတ္ေနေရးသာသူအေပၚမွာပဲ စူးစိုက္ၾကည့္မေနသင့္ပါဘူး။ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္က သာမန္လူေနမႈဘဝအေျခအေနကိုလည္း ေလ့လာသင့္ပါတယ္။ ဝင္ေငြနဲ႔ ထြက္ေငြကို စာရင္းမွတ္ထားဖို႔သင့္ပါတယ္။ ၾကပ္တည္းလာရင္ ေခၽြတာသံုးတာမ်ဳိးနဲ႔ အဝင္အထြက္ မွ်တေနသင့္ပါတယ္။
အခုလက္႐ွိလူေနမႈအဆင့္အတန္းကို ျမင့္တင္ခ်င္ရင္ မွန္ကန္တိက်တဲ့ ပစ္မွတ္တစ္ခု အရင္ထားရမွာပါ။ အဲဒီပစ္မွတ္အတြက္ ႏွစ္ေယာက္အတူႀကိဳးစားပါမွ ခိုင္ၿမဲတည္ၿငိမ္တဲ့ တိုးတက္ေျပာင္းလဲတဲ့ဘဝကိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

*****

စိတ္ပညာ တရုတ္စာေရးဆရာမ Xiao YuBing ေရးသားျပဳစုတဲ့ " မိန္းကေလးတစ္သက္ေလ့က်င့္သင္ယူရမယ့္ အိမ္ေထာင္ေရး၊ အခ်စ္ေရး" စာအုပ္ထဲက စာတစ္ပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္မွာ အခ်စ္ေရး၊ အိမ္ေထာင္ေရး၊ တတိယလူအေရး၊ ကြာ႐ွင္းေရးေတြကို ေရးသားထားပါတယ္။ တကယ္လက္ေတြ႔႔ႀကံဳခဲ့ရသူေတြ ေျပာျပတာကို စာေရးဆရာက ျပန္ေရးထားတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာ စာဖတ္သူေတြနဲ႔သက္ဆိုင္မယ့္ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ေတာ့ ပါေကာင္းပါမွာပါ။ ကၽြန္မက ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္မွ်ေဝၿပီး ဖတ္ရလြယ္ေအာင္ နာမည္ေတြကို ျမန္မာမူျပဳပါတယ္။ နာမည္တူ တိုက္ဆိုင္တာေတြရွိရင္ ခြင့္လႊတ္နားလည္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။
.
#ႏိုင္းႏိုင္းစေန
.

0 comments:

"If you are interested, you'll do what's convenient; if you're committed, you'll do whatever it takes." - John Assaraf"
1 332 333