စာရင္းကိုင္တိုင္း မသိမျဖစ္သိထားသင့္ေသာ အေျခခံ အေၾကြး၀ယ္ စာရင္းမ်ား
Accounts payable အေကာင့္ တစ္ခုရွိတဲ.အခါမွာ သင္ဟာ ေစ်းေ၇ာင္းသူ (vendors) ေတြဆီက ကုန္ေၾကြးစာရင္း Bills ေတြကိုသင္ရတဲ.အခါ သူတို.ကို သင္စာရင္းသြင္းပါတယ္။
ေအာက္ပါဇယားကေတာ့ ဘယ္လိုစာရင္းသြင္းလဲဆိုတာကိုျပပါတယ္၊ Office suppliers အသံုးစရိတ္ $1000 ကို Debit လုပ္ျပီး Accounts Payable $1000 ကို Credit လုပ္ပါတယ္၊ သင္ Office supplies ရံုးအသံုးအေဆာင္ ပစၥည္း $1000 ၀ယ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ စာရင္းကိုင္ software system ထဲကို ဒီလို သြင္းမွာပါ၊
(စာရင္းသြင္းျပီးေတာ့) ကုန္ေၾကြးစားရင္း Bill ကို ဘယ္လိုေပးမလဲ
ကုန္ေၾကြးစားရင္း ကိုေပးတဲ.အခါမွာ Qiuckbooks စာရင္းကိုင္ software မွာ Accounts payable $1000 ကို Debit လုပ္ျပီးေတာ့ Cash account $1000 Credit လုပ္ပါတယ္။ Accounts payable အေပၚမွာ Credit လုပ္ျပီး အခု ကုန္ေၾကြးစာရင္းကို တကယ္ေပးတဲ.အခါ Debit လုပ္လုိက္တဲ.အတြက္ သူ.ရဲ.သက္ေရာက္မွုကေတာ့ ေက်သြားတဲ.အတြက္ သုညပါပဲ။
နားလည္ပါသလား၊ Accounts payable ေစ်းေရာင္းသူကို ေပးရန္တာ ၀န္ (liability) ကို ေပးရန္ ရွိတဲ.အခ်ိန္မွာသာ စာရင္းသြားပါတယ္။ ေအာက္က ပံုကေတာ့ အေၾကြးေပးရန္ရွိတာကို ေပးလိုက္တဲ. Journal ပါ၊
ကုန္ေၾကြးစားရင္း ကိုေပးတဲ.အခါမွာ Qiuckbooks စာရင္းကိုင္ software မွာ Accounts payable $1000 ကို Debit လုပ္ျပီးေတာ့ Cash account $1000 Credit လုပ္ပါတယ္။ Accounts payable အေပၚမွာ Credit လုပ္ျပီး အခု ကုန္ေၾကြးစာရင္းကို တကယ္ေပးတဲ.အခါ Debit လုပ္လုိက္တဲ.အတြက္ သူ.ရဲ.သက္ေရာက္မွုကေတာ့ ေက်သြားတဲ.အတြက္ သုညပါပဲ။
နားလည္ပါသလား၊ Accounts payable ေစ်းေရာင္းသူကို ေပးရန္တာ ၀န္ (liability) ကို ေပးရန္ ရွိတဲ.အခ်ိန္မွာသာ စာရင္းသြားပါတယ္။ ေအာက္က ပံုကေတာ့ အေၾကြးေပးရန္ရွိတာကို ေပးလိုက္တဲ. Journal ပါ၊
QuickBooks software စာရင္းကိုင္ ကြန္ျပဴတာစနစ္ဟာ အေၾကြးစာရင္းေပးတဲ. အခါ (when pay accounts payable amount) ဘယ္ အေကာင့္ကို Credit လုပ္ရမလဲဆိုတာ လူက အေကာင့္ကိုေရြးေပးရပါတယ္၊ အေၾကြးစာရင္ Bill ေပးဖို. ခ်က္ (Cheque) ေရးေပးတဲ.အခါ သင္ ဘယ္အေကာင့္လဲဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္၊ အခ်ိဳ. Company မွာ Cash လို. ေခၚတဲ. Bank accounts ေတြ သံုး၊ ေလးခု ဖြင့္ထားလို.ပါပဲ။ ဘယ္ အေကာင့္ထဲက ထုတ္သံုးလုိက္တာလဲဆိုတာ သိဖို.လိုပါတယ္။
Accounts payable Method ဟာ Expense ဆိုတဲ. ကုန္က်စရိတ္ကို ကုန္က်စရိတ္ ျဖစ္ပြားခ်င္းခ်င္း စာရင္းသြင္းပါတယ္။ ေစ်းေရာင္းသူကို အေၾကြးရွင္းေတာ့မွာ စာရင္းသြင္းတာမဟုတ္ပါဘူး။
ဒီဥပမာ ေတာ့ Office Supplies က အသံုးစရိတ္ ျဖစ္ျပီး Debit ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ. Printer ေခၚ ပံုႏိွပ္စက္တစ္လံုး၀ယ္မယ္ဆို ရင္ Debit က Asset Account လို.ေခၚတဲ. ပိုင္ဆိုင္မွု အေကာင္းကို Debit လုပ္ရမွာ (office supplies က အသံုးစရိတ္ အေကာင့္ကို Debit လုပ္တာျဖစ္ပါတယ္) ျဖစ္ပါတယ္၊ အေျပာင္းအလဲက ဒီေလာက္ေလးပဲရွိႏိုင္ပါတယ္။
တကယ္လို. Office supplies ကို Account Payable account မသံုးပဲ ဘယ္လို စာရင္းသြင္းမလဲ လုပ္ျပႏိုင္မလား?။ Office supplies အတြက္ $1000 သံုးပါတယ္၊ Quickbooks software က Office Supplies Expenses $1000 ကို Debit လုပ္ျပီး၊ သင္ Cheque $1000 ေရးျပီး ေပးလိုက္တဲ.အခါမွာ Cash အေကာင့္ကို Credit လုပ္ပါတယ္၊ Cheque ေရးတဲ.ေရရာမွာ ဘယ္အသံုးစရိတ္အေကာင့္ကို Debit လုပ္မွာလဲဆိုတာပါ (or) ဘာအတြက္သံုးတာလဲ ဆိုတာပါ သင္ သက္ေသျပပါတယ္ (သိႏိုင္ပါတယ္)။
0 comments:
Post a Comment